Renesanční šperky sdílí vášeň věku pro kráse. Smalty, často pokrývají obě strany šperk, stal se více komplikovaný a barevnější a pokroky v řezání techniky zvýšil lesk kamenů. Obrovský význam náboženství v každodenním životě mohl být viděn ve šperkařství, jak by pozemské moci – spousta nádherných kousků byly nošeny jako projev politické síly. Návrhy odrážejí znovu nalezenou zájem v klasickém světě, s mytologické postavy a scény stává populární. Starověké umění drahokam rytiny byla oživena a využití portrétů odráží další kulturní trend – zvýšené umělecké povědomí o jednotlivce. Jednotlivé druhy kamene byly myšlenka na ochranu proti specifická onemocnění či hrozeb, počínaje zubů do zlým okem. Mohly by také podporovat nebo vyhnat takové vlastnosti jako hrdinství nebo melancholie. Tato škorpion leptání se datuje od 2. nebo 1. století před naším letopočtem, ale byla znovu použita ve středověkém kruhu. Vyřezávané řecké nebo římské kameny byly vysoce ceněny ve středověku. Byly nalezeny ve výkopech nebo přežívající starší šperků a obchoduje po celé Evropě. Štír měl trvalou pověst jako ochranný amulet. Věřilo se léčit pacienty z otravy a také jako symbol zvěrokruhu znamení Štíra, to bylo spojováno s vodou, a proto věřil, že má chladivý účinek na horečku. Opravné prostředky proti otravě byly také infuzí štíry v oleji a bylinkami. Medici velkovévoda Francesco I (d. 1587) publikoval recept na anti-jed oleje účinným proti „všem druhům jedů přijímaných ústy bodnutí či kousnutí“.

Zdroj: https://www.vam.ac.uk/articles/a-history-of-jewellery